Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022

Οι συμμαθητές μου κι εγώ - 5ο Εργαστήριο



Το εργαστήριο αυτό στοχεύει (α) να αντιληφθούν οι μαθητές τη σημασία της συνεργασίας και της επικοινωνίας μέσα στην τάξη και το σχολείο γενικότερα, (β)  να εντάξουν τους συμμαθητές τους στην ομάδα που ανήκουν οι ίδιοι αλλά και στη συνολική ομάδα του σχολείου και (γ) να κατανοήσουν τι σημαίνει να είσαι μέλος μιας ομάδας με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που συνεπάγεται η συμμετοχή σε αυτήν.

1η Δραστηριότητα: Ακούμε το διήγημα "Ξ...όπως ξιφίας" και επεξεργαζόμαστε το πρόβλημα και τα συναισθήματα του πρωταγωνιστή.

2η Δραστηριότητα:  Οι μαθητές, στον ρόλο των ψαριών, γράφουν (α) ένα σημείωμα/κατάλογο με τις λεκτικές επιθέσεις τους κατά του Ξέρξη και (β) μια κάρτα στον Ξέρξη με όσα νιώθουν ότι πρέπει να του εκφράσουν, μετά την ηρωική διάσωσή τους από αυτόν. Κατόπιν σχηματίζουν δυο σειρές (Διάδρομος Συνείδησης) στο ενδιάμεσο των οποίων περνά ο πρωταγωνιστής της ιστορίας, ο Ξέρξης.  Στη μία σειρά στέκονται οι μισοί μαθητές που διαβάζουν το σημείωμα των λεκτικών επιθέσεων και στην άλλη οι υπόλοιποι μαθητές που διαβάζουν την κάρτα που έγραψαν μετά τη διάσωσή τους. Φροντίσαμε ώστε τη θέση του Ξέρξη να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότεροι μαθητές. Στο τέλος της διαδρομής ο Ξέρξης εκφράζει τα συναισθήματα που ένιωσε κατά τη διάρκειά του.



3η Δραστηριότητα: Οι μαθητές συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας και, επιπλέον, ξαναγράφουν την ιστορία από την οπτική της φωτεινής πλευράς της ζωής!

Με τις εργασίες του εργαστηρίου συμμετέχουμε στην πλατφόρμα e Twinning, η οποία συνιστά μια ευρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες συνεργάζονται, ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Οι εργασίες μας εντάσσονται στη θεματική που δημιούργησε το σχολείο μας «Look at the bright side of life» και αφορούν στα συναισθήματα και στη διαχείρισή τους. 

Δείτε στα αγγλικά το διήγημα της Μ. Φραγκιά : "X...as in Xerxes".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου